Fönsterputsning

Fönster är i många fall en oerhört viktig del av inomhusmiljön. Rena fönster säkerställer rätt ljusinsläpp och skapar en behaglig naturlig ljussättning. Vi tar hand om era fönster på bästa möjliga sätt och ser till att ni får ett resultat som är värt att jämföra.

Kontakta oss gärna för ytterligare information samt bokning, vi ses!

Garanti och Reklamation

Vi lämnar alltid garanti på vår städning. Om ni är missnöjda med städningen vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Alla åtgärdar kommer att tas för att ni som kund blir nöjd med städningen. Vi har ansvarsförsäkring som täcker alla typer av skador upp till 10 miljoner kronor om det sker under städtillfälle.

Nöjd kund-garantin gäller i 5 dagar efter utförd städning.

Betalning

Vi har ett samarbete med Fortnox som hanterar våra fakturor.

Har du övriga frågor ring eller mejla oss så berättar vi mer!

Avbokning eller ändring

Avbokning/ändring måste ske senast 24 timmar innan städtillfället.

Vad ingår i vår fönsterputsning?

  • In- och utsida samt mellan (endast fyra sidor).
  • Rengöring av fönsterkarmarna.

OBS! Fönster som inte går att öppna tvättas ej emellan, då tvättas enbart ut- och insida. Fönster som av någon anledning riskerar att gå sönder putsas inte. Vi putsar endast fönster vi kommer åt på ett säkert sätt.

  • Putsning av inglasad altan/uteplats/balkong/glastäcke.
  • Putsning av 6-sidiga fönster.
  • Städning av persienner.
  • Putsning mellan fönster man måste skruva upp för att öppna.
  • Vid spröjsade fönster kan det tillkomma en extraavgift.
  • Fönster som inte går att öppna putsas ej emellan, utan bara på ut- och insida.
  • Flytt/lyft av tunga möbler.
  • Fönsterrutor som medför säkerhetsrisk (t ex trasiga, på väldigt hög höjd etc) putsas ej.
  • Garantin täcker ej fönsterputs då temperaturen är -5 grader eller kallare.
  • Alla gamla skador skall rapporteras innan städningen påbörjas.
  • Vid svårt nedsmutsade fönster kommer en extra avgift efter överenskommelse med kunden.
  • Reklamation ska göras inom 5 dagars efter putsningen. Ingen ersättning utgår ifall kunden själv åtgärdar eventuella fel, då man städar bort bevis.